mandag den 21. september 2015

Kallerup Strand den 19.04.2015

Fra den stenede, forblæste og bølgehærgede strand på Thyholm - Kallerup Strand, der er et besøg værd i al slags vejr, men kræver lokalkendskab og en del km på små grusveje - så denne solnedgang fantastisk ud. Jeg giver den 6 stjerner ud af 6. Men jeg stod der og så det. Jeg følte den milde forårsdags forsigtige varme svinde og nattens kølighed komme snigende bagfra. Jeg stod der med forårets duft af nyharvet muld sammen med strandens dufte og lyde. Mit billede er kun en svag kopi virkeligheden den aften, men en kopi der dog for mig giver oplevelsen nyt liv.

Her er Solen netop gået ned bag Thyborøn, hvis lave skyline anes i det fjerne - ovre på den anden side af Nissum Bredning. Dagen og natten mødes og forenes i ét eksplosivt nu, der giver en fornemmelse af evighed.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar